Bedste post jeg har set længe. Bare ærgerligt at jeg sidder med en T470s med Integrated Intel HD graphics 620 :(( og nu dør den aldrig fordi jeg lige har installeret Linux… Medmindre mit hus brænder selvfølgelig
Kom med på VCMI vognen, det kører forrygende på en gammel Linux PC!
Tak for tippet!
Jeg har prøvet det lidt. Jeg har adgang til det gennem gamepass, så jeg blev nysgerrig. Den fornemmelse jeg umiddelbart får er, at helte og units virker meget som i 5’eren. Dvs. evner man kender derfra, hvor man har mulighed for at specialisere på højere levels, og units har to versioner, der kan opgraderes til, når man har bygget en forbedret version af den bygning, de bliver lavet i. Selve looket på det hele er ret klassisk som en moderne version af 3’eren. Dog ved jeg ikke om det er fordi jeg er blevet gammel eller hvad, men jeg har LIDT svært ved at se, hvad alting er. Har det som om mange ting er for små, og så er der fin mulighed for at zoome ind, men hvis jeg zoomer ind, føles det til gengæld sådan lidt klaustrofobisk. Det er lidt skørt. Som om alting burde have været repræsenteret af lidt større modeller. Men alt i alt virker det ok! Der har været nogle moderne titler i serien, der har føltes helt forkerte, og sådan har jeg det ikke umiddelbart med det her.
Er der en historie som er værd at spille igennem?
Jeg har ikke prøvet kampagnen, men der står et sted, at det kun er første akt, der er tilgængeligt lige nu, fordi spillet jo faktisk er early access.
Jeg har sku købt det og det er umiddelbart en fin kampagne :) intet mindblowing, men det synes jeg faktisk ingen Heroes kampagne har været så det følger ligesom linjen der. Man kommer rundt om de forskellige factions, og dialogen og worldbuilding er fin
Har hørt lidt i krogene om Olden Era en gang i mellem, bliver spændende at høre hvordan det bliver modtaget. Jeg kunne godt forestille mig at jeg i det mindste spiller campaign igennem hvis de ikke har fucket det helt op.
Det ligner en god blanding af nostalgi og flot indpakning. Så er spørgsmålet bare om studie-laptoppen kan trække det, eller om der skal flere kræfter til 😅
Det er sørme gode nyheder - jeg troede franchisen var død :(
Jeg må indrømme at jeg aldrig spillede den her serie, bortset fra en enkelt gang eller to da jeg besøgte en ven som havde en af de gode tidligere spil. Så jeg er da lidt fristet til at prøve dette, for at få en del af oplevelsen men i en moderne indpakning.
Har spillet både 3’eren og 5’eren som barn. Skidegode spil.



