• Klorofyl@feddit.dkOPM
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    11 days ago

    Så er det tid til at finde værnemidlerne frem.

    Har i erfaringer med noget der virker ?

    Og på en eller anden måde, er det så ikke også lidt hyggeligt med et myggestik. Det minder mig om lyse og lune somre i barndommen.

    • Tralle@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      edit-2
      11 days ago

      Deet, icarin, permethrin. De eneste tre stoffer der har dokumenteret (længerevarende) effekt. Alle midler der indeholder det vil virke i et eller andet omfang. (Permethrin er til imprægnering af tøj)

      Citrongræs skulle også virke, men kortvarigt.

      Vask dine fødder, sure tæer tiltrækker dem.

      Lad i yderste konsekvens være med at trække vejret, co2 tiltrækker dem.

      Vi har sat et net i soveværelsesvinduet. Er du tovlig det er jeg glad for.

      • DaKoTa@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        11 days ago

        Afgiver man ikke også lidt co2 gennem huden? Synes jeg har læst noget om det engang

        • Tralle@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          5
          ·
          11 days ago

          Det er muligt, det aner jeg intet om.

          I så tilfælde er det bare igang med Vita wrap 😄

        • KittyCatCoder@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          11 days ago

          I filmen Goldfinger bliver en kvinde slået ihjel ved at blive malet med guldmaling, men man dør vist ikke af det i virkeligheden. Skuespilleren var dog ret ked at at de havde brugt rigtig maling i stedet for makeup.

          • DaKoTa@feddit.dk
            link
            fedilink
            arrow-up
            3
            ·
            10 days ago

            Mythbusters gjorde det samme, men der testede de vidst for temperaturen og ikke co2. Adam lever i bedste velgående endnu, så det er ikke dødeligt

    • bstix@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      10 days ago

      En vifte virker. Myg kan ikke flyve i modvind, så hvis du sidder i træk, så kan myggene ikke ramme dig.

  • ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    11 days ago

    Ja, sæsonen for stikmyggene er skudt i gang efter et næsten myggefrit forår.

    Vi har bogstaveligt haft myg igennem hele vinteren og foråret. Jeg klaskede en myg i december…DECEMBER!! DET ER FORRYKT!

    • Klorofyl@feddit.dkOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      11 days ago

      Ja det er underligt der kommer sådan nogle vintermyg fra tid til anden. Spekulere på om der måske er lidt vand et eller andet sted i huset hvor de kan klække fra.

  • Nis@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    10 days ago

    Jeg har altid hadet myg. Myggestik kan nærmest drive mig til vanvid.

    For to år siden fandt jeg en Beurer BR60. En lille elektronisk varmeplade man sætter på myggestikket og varmer det op et par sekunder. For mig tager det al kløen fra myggestikket i ~6 timer. Jeg kan ikke leve uden den nu.

    • Tralle@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      10 days ago

      Gør som en rigtig mand, krads hul og hav små sårskorper og blodpletter over alt

    • Klorofyl@feddit.dkOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      10 days ago

      Det er faktisk rigtigt. Jeg har gjort det samme. Bruger bare en tung te-ske som jeg varmer op i varmt vand. Holder den mod et par gange med opvarmning i mellem.

      Tror ganske simpelt at varmen ødelægger det protein der sidder og irriterer.

      • Nis@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        10 days ago

        Jeg prøvede også med en varm ske. Én gang. Fik en flot brandvabel. Men det virkede. Myggestikket kløede ikke mere 🤣

  • Klorofyl@feddit.dkOPM
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    10 days ago

    Til alle jer der som ieg ikke har romantiseret myggestikket:

    Kom lige i tanke om noget. Var på kanotur den anden dag, og en af de andre der var med sværgede til et produkt mod myg der brugte gas. Han sagde at det virker rigtig godt.

    Tror det var cirka sådan en her:

    https://jagt-jakt.dk/diverse-jagtudstyr-258/anti-mygge-produkter-thermacell-241/thermacell-mr300-3972.html?gad_source=1&gad_campaignid=21398403754&gbraid=0AAAAADvuHUL2luKRleIcTxSi2q-wJcfnl#vid:7094