• twig@feddit.dk
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    16 days ago

    Medmindre de laver en model hvor regningen sendes videre for hver rejsende, men det tvivler jeg på.

    Hvorfor egentlig ikke? Jeg synes det er meget nemt at pege på sandsynlige positive effekter som følge af gratis offentlig transport.
    Forstå mig ret, jeg er enormt overrasket over at det overhovedet er kommet på tale, men det eneste rationelle når den beslutning er truffet er da at skalere antallet af pladser med antallet af passagerer.

    I artiklen bliver (venstre-)borgmesteren i øvrigt citeret for at det har været så stor en succes at de har sat flere busser ind.

    • ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      15 days ago

      Jeg er slet ikke uenig i de positive effekter af gratis offentlig transport…men kun hvis de kan finde ud af at skalere finansieringen af det dynamisk så den følger antallet af passagerer. Der skal jo ikke bare flere pladser til, skidtet skal jo også køre stabilt og til tiden.

      • twig@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        15 days ago

        Det er jeg skam også enig i :-)

        Vi må se! Jeg håber det bliver godt - det og så det med tandlægerne er to store skred i min optik. På den gode måde.