Regeringen vil gerne have gratis offentlig transport til børn og unge. I Fredericia kan alle gå ind i bussen uden billet. Og det har fået passagertallet i vejret.
Medmindre de laver en model hvor regningen sendes videre for hver rejsende, men det tvivler jeg på.
Hvorfor egentlig ikke? Jeg synes det er meget nemt at pege på sandsynlige positive effekter som følge af gratis offentlig transport.
Forstå mig ret, jeg er enormt overrasket over at det overhovedet er kommet på tale, men det eneste rationelle når den beslutning er truffet er da at skalere antallet af pladser med antallet af passagerer.
I artiklen bliver (venstre-)borgmesteren i øvrigt citeret for at det har været så stor en succes at de har sat flere busser ind.
Jeg er slet ikke uenig i de positive effekter af gratis offentlig transport…men kun hvis de kan finde ud af at skalere finansieringen af det dynamisk så den følger antallet af passagerer. Der skal jo ikke bare flere pladser til, skidtet skal jo også køre stabilt og til tiden.
Hvorfor egentlig ikke? Jeg synes det er meget nemt at pege på sandsynlige positive effekter som følge af gratis offentlig transport.
Forstå mig ret, jeg er enormt overrasket over at det overhovedet er kommet på tale, men det eneste rationelle når den beslutning er truffet er da at skalere antallet af pladser med antallet af passagerer.
I artiklen bliver (venstre-)borgmesteren i øvrigt citeret for at det har været så stor en succes at de har sat flere busser ind.
Jeg er slet ikke uenig i de positive effekter af gratis offentlig transport…men kun hvis de kan finde ud af at skalere finansieringen af det dynamisk så den følger antallet af passagerer. Der skal jo ikke bare flere pladser til, skidtet skal jo også køre stabilt og til tiden.
Det er jeg skam også enig i :-)
Vi må se! Jeg håber det bliver godt - det og så det med tandlægerne er to store skred i min optik. På den gode måde.