Vores ene elbil kan kun lade med 3kw, men jeg putter den i ladestanderen alligevel, så kan jeg nemlig sætte den til at starte om natten, hvor det i vinter månederne er billigst. Om sommeren kommer de i stikket når det er billigst, og så starter de med det samme. Igennem ladestanderen kan jeg også holde styr på forbruget i Home Assistant.
Kl 13 i dag skal der lades helt op, der går prisen nemlig i minus.
Mine forældre fik for nyligt deres første elbil. Der købte jeg en brugt ladestander til dem, og trak selv kabler til deres eltavle. Så var det ret billigt at få sat til af en elektriker. De kan lade med 11kw, og gør det også når det er billigt. I starten brugte de bare mormor laderen på 3kw, men de synes at det er dejligt at kunne lade op på nogle få timer.
Vores ene elbil kan kun lade med 3kw, men jeg putter den i ladestanderen alligevel, så kan jeg nemlig sætte den til at starte om natten, hvor det i vinter månederne er billigst. Om sommeren kommer de i stikket når det er billigst, og så starter de med det samme. Igennem ladestanderen kan jeg også holde styr på forbruget i Home Assistant.
Kl 13 i dag skal der lades helt op, der går prisen nemlig i minus.
Mine forældre fik for nyligt deres første elbil. Der købte jeg en brugt ladestander til dem, og trak selv kabler til deres eltavle. Så var det ret billigt at få sat til af en elektriker. De kan lade med 11kw, og gør det også når det er billigt. I starten brugte de bare mormor laderen på 3kw, men de synes at det er dejligt at kunne lade op på nogle få timer.
Hvilken type lader bruger du, og hvordan fungerer integrationen med home assistant? Det lyder som noget jeg skal have kigget på om min kan.
Jeg har en easee lader. Der er en integration som giver alle mulige stats. Virker helt fint. Den har 4g og wifi, så den er altid online.