Jeg ved at der er mange herinde, der af gode grunde ikke bryder sig om Amazon, men det er nok det bedste tilbud jeg har set i lang tid. Og med de priser vi ser for tiden, så må man vel nogen gange bide i det sure æble :)

    • President_Pyrus@feddit.dkOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      1 month ago

      Det er godt nok fristende, jeg kan også se at der er lignende annoncer her i Københavnsområdet. Men jeg er godt nok lidt bekymret for at købe brugte harddiske. Recertified er en ting, men brugte ville bekymre mig lidt. Men det kan da godt være at jeg skulle overveje det. 23000 timer er dog også en slat for en harddisk.

      • bobslaede@feddit.dk
        link
        fedilink
        arrow-up
        4
        ·
        edit-2
        1 month ago

        Dem jeg havde før begyndte først at give op efter lidt over 70000 timer. De var også brugte da jeg købte dem.
        Jeg har endnu ikke haft problemer, udover alm slid efter mange år hos mig.

        • President_Pyrus@feddit.dkOP
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          1 month ago

          Jeg endte med at gå din vej - 5 18TB Seagate Exos til 1400 kroner stykket! Jeg havde tænkt mig at købe 4, men gutten havde 5 tilbage, så jeg besluttede mig for at tage den sidste med - og fik den til en god pris :)

          Nu skal jeg så finde ud af hvad fanden jeg skal bruge den lagerplads til…

          • bobslaede@feddit.dk
            link
            fedilink
            dansk
            arrow-up
            2
            ·
            1 month ago

            Det er skisme meget plads! Hold nu fast!
            Du skal i det mindste have dine billeder derhjemme :) Min families billeder fylder næsten 400 GB.
            Vi bruger Immich.

            Du har jo plads nok til resten af livet der!

            Måske en film samling skal ind og være digital?

            Du kan måske have samtlige Linux distroer liggende og seede :)

            • President_Pyrus@feddit.dkOP
              link
              fedilink
              arrow-up
              2
              ·
              1 month ago

              Når jeg har fået testet dem alle, sat dem i serveren og erstattet de gamle der ryger på pension nu, så kommer jeg til have 92 TB brugbar plads i alt på serveren. Jeg havde nok godt kunnet klare mig bare med 4 nye, men den sidste fik jeg altså meget billigt.

              Jeg har faktisk allerede Immich kørende på serveren. Men nu bliver der nok lidt plads i overskud til at familien også kan bruge af pladsen.

              Jeg tror faktisk jeg har en gammel Ubuntu distro liggende og seeded i mange år efterhånden. Den skal nok have lidt selskab!

              Og der skal helt bestemt rippes nogle flere film nu :)