cross-posted from: https://lemy.nl/post/4046476
“Ik vind ‘het Nederland-ticket’ echt prachtig klinken.” Na deze woorden in de Tweede Kamer van GroenLinks-PvdA-leider Klaver eind april ging het snel. Premier Jetten zei: “Die nemen we mee!” en nu, ruim zeven weken later, is het er.
Een kortingsticket voor treinreizen in de zomer, geïnspireerd op […]


Inderdaad. Waarom mogen we geen verlies maken op OV, maar wel op het bouwen en onderhouden van autowegen? En vervolgens betalen we daar een nog hogere prijs voor in millieukosten.
Inderdaad. Het is een publieke service, natuurlijk kost die geld? Ik ga toch ool Niet zeuren dat mn fiets nog niet winstgevend is.
Openbare dienstverlening*, spreek Nederlands! (of een streektaal van hier).
Of algemene aangelegenheid, als je 't zo bekijkt. Maar inderdaad, ik ben het ermee eens.