cross-posted from: https://lemy.nl/post/4046476

“Ik vind ‘het Nederland-ticket’ echt prachtig klinken.” Na deze woorden in de Tweede Kamer van GroenLinks-PvdA-leider Klaver eind april ging het snel. Premier Jetten zei: “Die nemen we mee!” en nu, ruim zeven weken later, is het er.

Een kortingsticket voor treinreizen in de zomer, geïnspireerd op […]

  • Squirrelsdrivemenuts@lemmy.world
    link
    fedilink
    Nederlands
    arrow-up
    10
    ·
    14 days ago

    Inderdaad. Waarom mogen we geen verlies maken op OV, maar wel op het bouwen en onderhouden van autowegen? En vervolgens betalen we daar een nog hogere prijs voor in millieukosten.

    • DozensOfDonner@mander.xyz
      link
      fedilink
      Nederlands
      arrow-up
      7
      ·
      14 days ago

      Inderdaad. Het is een publieke service, natuurlijk kost die geld? Ik ga toch ool Niet zeuren dat mn fiets nog niet winstgevend is.

      • Taalnazi@lemmy.world
        link
        fedilink
        Nederlands
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        13 days ago

        Openbare dienstverlening*, spreek Nederlands! (of een streektaal van hier).

        Of algemene aangelegenheid, als je 't zo bekijkt. Maar inderdaad, ik ben het ermee eens.