Okay, men hvad er det helt præcist Løkke mener der skal ske så? Jeg ved godt at han siger at det skal være en midterregering, men han har simpelthen bare ikke mandaterne til det. Forstår han ikke at han står i en situation hvor han kun har 2 valg, højre, eller venstre hvis han skal have nogen som helst indflydelse? Håber han på at det bliver genvalg og at han så står stærkere?
Det er ret simpelt. Løkke har 2 muligheder:
- Blå regering hvor han ikke er udenrigsminister.
- Rød regering hvor han er udenrigsminister.
Hvis man bare kender politiker-Lars en lille smule, så er 2 det åbenlyse valg. Selvfølgelig foretrækker Løkke mulighed nummer 2.
Det har været klart siden dag 1 at det ville ende sådan, det er bare et spm om hvor lang tid dansen op til skal vare. Lige lovligt lang tid hvis du spørger mig.
Manden er forfærdelig glad for at offentliggøre politik på grundlovsdag. Der ville ikke undre mig han har trukket den barefordi han vil have regeringen offentliggjort den dag.
Han vil nok trække den længe nok til at han uden at skabe nogen tvivl kan sige “jeg har prøvet at skabe det bedste over midten. Dette var det næstbedste”
Han har jo lagt sig lidt op til et knald eller fald på midterregeringen, så han skal vise at han kæmper for det.
Jo, men man kunne jo se dagen efter valget at det var en umulig opgave med Messerschmidt der sagde som han sagde etc.
Det håber de måske allesammen…
Troels Lund Poulsen har lige til pressemødet endegyldigt afvist en midterregering med S.
Den eneste mulighed der er tilbage er en centrum-venstre regering med S, SF, R, M med støtte fra Ø.
Som Løkke har afvist.
Hvad er der så tilbage? Nyvalg?Jeg tror ikke Løkke afviser den, sådan set. Men nu må vi se. Han har lige sagt at han hellere ville arbejde sammen med Pelle Dragsted end med Morten Messerschmidt, det er da lidt et signal.



