Oversigt fra https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringens-skatteplan-direktoerfamilier-faar-markant-flere-penge-i-skattelettelser-end

Altså, er jeg fuldstændig på månen i min vurdering af hvad der er en almindelig indkomst?

Har en gennemsnitlig “arbejder” med små børn normalt knap 27.000 efter skat om måneden?
Og har en gennemsnitlig “funktionær” med børnehavebørn 38.500 efter skat om måneden?

Nu er Cepos ved gud ikke på min liste over pålidelige kilder, men det her virker ekstra optimistisk i mine øjne. Særligt fordi det i begge tilfælde er gruppen “med børn i børnehave”, hvor de fleste vel må forventes stadig at være i starten af deres karriere?

  • SorteKanin@feddit.dkM
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    20 days ago

    “Arbejdere” inkluderer vel også en masse som ikke er ufaglærte. Der tales om disponibel indkomst - jeg er ikke sikker på om pension er med i det. Disponibel indkomst er jo alt det du bruger efter skat til opsparing osv., så det er måske med pension?

    • twig@feddit.dkOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      ·
      19 days ago

      Det gør det helt sikkert! Men selv hvis nogle tjener mere virker det som et højt gennemsnit.
      Jeg tænker ikke at pension er disponibel indkomst, men der er ikke så meget information om regnemetoden, så det er da muligt at det er regnet med. Det ville i hvert fald forklare en hel del!