Rigsrevisionen har i to nye beretninger udstillet det danske politi i en “dyb krise”. Kritikken er sønderlemmende og peger på systematiske fejl, hvor politiet lyver over for ofre, lukker sager uden reel efterforskning og bevidst manipulerer med sagstyper for at undgå at opfylde lovkrav. Dette gælder især for voldtægtssager, sager om menneskehandel og digital økonomisk svindel.
I ca. 14.000 sager har politiet direkte løjet over for ofrene ved at påstå, at en efterforskning var i gang, selvom der ikke var foretaget nogen undersøgelser. Betjente bruger forskellige metoder til at “vaske” (lukke) sager uden grundig efterforskning. Eksempelvis er ca. 2.000 voldtægtssager blevet oprettet som “undersøgelsessager” (hvor kravene er lavere), selvom dette kun bør ske undtagelsesvist. Henlæggelser i strid med regler: Titusindvis af sager om stalking, vold og digital svindel er blevet henlagt ulovligt. Nogle sager med tab på over 500.000 kr. er afgjort af politiet i stedet for anklagemyndigheden, som loven kræver.
Statsrevisorformand Mette Abildgaard (K) udtrykker “helt reel bekymring” for retssikkerheden og kritiserer skarpt politiets praksis. Sine Gregersen fra Center mod Økonomisk IT-Svindel fortæller, at ofrene står retsløse. Hun deler en historie om sin mor, der begik selvmord efter at være blevet svindlet for 230.000 kr., hvor politiet henlagde sagen med begrundelsen, at ressourcerne ikke stod mål med arbejdet. Tidligere politimand Sune Gabelgaard advarer om et “alvorligt brud på samfundskontrakten”, hvor borgere mister tilliden til, at deres sager bliver opklaret. Han peger på, at presset fra politiske måltal tvinger politiet til at finde måder at slippe uden om efterforskningstider.


Tldr: du kan ikke dømme grupper ud fra individers opførsel.
Og her er vi så alligevel
I mit oprindelige indlæg, var det på ingen måde insinueret. Jeg skrev ganske direkte, at det enten måtte være trolling eller et udtryk for en særdeles kortfattethed. Omend jeg ikke mindes at have udtalt mig om din livserfaring endnu.
Forhåbentligt læste du det af egen fri vilje. Omfanget bliver sådan, når man ikke blot udtrykker sig i floskler, forkortelser og forsimplede kategoriske “sandheder”.
Ligesom på billederne, så er der også i dine kontakter til politiet, gået noget forud. Så at sige at billederne, eller dine erfaringer, er udtryk for at de involverede polititjenestemænd er røvhuller, er i sig selv på grænsen til uredelighed.
Men lad os sige at du har fuldstændig ret. De voldsomme billeder er udtryk for nogle individer, med stav og et brændende ønske om at anvende samme på uskyldige sagesløse tilfældige. Vi antager desuden, at det var fuldstændigt forkert at afvise dig. I dette tilfælde så har du haft kontakt med op til tre politifolk, og der var så vidt jeg husker to betjente med stav på billederne. Altså 5 politifolk samlet. Ud af en styrke på ca 11000 https://web.archive.org/web/20131203004120/https://www.politi.dk/da/ompolitiet/virksomhedenpolitiet/personale_oekonomi/ så kan vi konkludere at 0,045% af alle politifolk potentielt er røvhuller.
Læg til dette at måske 2% er efterforskere (rent gæt), og at 50% af efterforskerne er helt OK med sagsvaskning, så er vi oppe på 1,045% røvhuller.
Men forkortelsen AASPOACAB (About A Single Percent Of All Cops Are Bastards) ruller jo ikke lige så nemt af tungen. Så simplificer det endelig til, at alle er røvhuller, og se bort fra min matematikbog herover.
Hvad mener du med “falsk stat”? En stat er vel en stat, hvis den bliver anerkendt af andre stater. For mig at se, så har israelerne lige så meget ret til at leve i fred, som palæstinenserne har det.
Israel bliver ledet af en desperat kriminel, der kæmper for ikke at blive væltet og dermed dømt. Bibi bliver kun siddende, fordi højrefløjspsykopaterne støtter ham, fordi Bibi gør som psykopaterne vil. Man kan ikke give den enkelte israeler skylden for statens handlinger.
Jeg kan ikke hjælpe dig mere end jeg har gjort. Held og lykke!