Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

  • drkt
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    2 months ago

    Hvordan vil du løse problemet med cross-talk? Hvis vi var forbundet med Tyskland, så ville vores netværk være ubrugeligt. Jeg tænker ikke, at folk køber en MeshCore enhed, og ikke i det mindste googler hvad det er. Vi kunne jo koordinere en wiki ligesom Holland gør, men jeg synes at vores community er meget… uarbejdsom. Der står en masse information på Meshcore Danmark facebook gruppen, og meget er det er faktisk forkert, og det virker ikke som om, at der er nogen, der gider fixe det.

    • CarstenBoll@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      2 months ago

      Jamen jeg synes det skal løses på protokolniveau, men i mangel af bedre så god dokumentation til on-boarding på en wiki. Jeg er enig i at communitiet er meget… gammelt og radioagtigt og på Facebook af alle steder…

      Jeg skal gerne være med til at skrive på en Wiki, hvis det er. Kommer aldrig på Facebook igen.

      • drkt
        link
        fedilink
        arrow-up
        2
        ·
        2 months ago

        Hvordan skal protokollen løse det? Hvordan kan protokollen vide hvor langt en besked skal sendes?

        Det eneste der er galt er vel at Repeatere droppe pakker med scopes selvom de er sat til *.

        • CarstenBoll@feddit.dk
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          2 months ago

          Der er vel en modtager på en besked? Enten en kontakt eller et rum som kan være en kontakt. Protokollen kan vel regne en path ud, igen, det gør Reticulum

          • drkt
            link
            fedilink
            arrow-up
            2
            ·
            2 months ago

            known-path packets ignorere scopes, det er kun flood packets vi snakker om.

            • CarstenBoll@feddit.dk
              link
              fedilink
              arrow-up
              4
              ·
              2 months ago

              OK, så er jeg nok ikke klog nok til at fikse det :p Virker stadig som et fundamentalt problem for mesh-protokollen.