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Posts
10
Comments
1337
Joined
2 yr. ago

  • I would definitely call a structural engineer.

    Even when he tells you what you already know - then you can be sure.

    This is not one of the things you want a margin of error/doubt.

  • Das ist tatsächlich erlaubt.Lobby äh.. Interessenswahrnehmung

  • Each patient had either a double (2 patients per room) or single (one patient per room). Each room is a regular psych ward room if you do not account the doors and windows. (We still had iron bars but these are phased out in favour of high security glas). The doors are similar to prison doors, the windows are shatter proves high security glas.

    This is a good representation: https://www.wz.de/imgs/scaled/39/3/3/1/7/7/8/3/9/w709_h483_x354_y241_bed737e9084c58b2.jpg

    Additionally there are multiple "special isolation rooms" per ward. These contain nothing but a ground integrated toilet (which can only be flushed from the outside) and a matress - and a lot of cameras. Patient who are in crisis can be seperated in there as an alternative to bed bound fixation.

    In terms of activities: Patients have some form of therapy almost every day - either group, individual, work, ergo, etc. - as the main goal is healing/making people so healthy again that they are either no longer a danger and can step by step be released or can be transfered back into the prison system. (Tbh, both goals do not happen that often) Besides that: They can go into the yard, we also had a little veggie garden (which technically was illegal as the veggie were not allowed to be used for human consumption), meet with other patients in communal spaces, we had a open kitchen so they could cook. (Similar to prison they could order things every other week from a store) and well, if they have a TV (must be rented by the patient) can watch TV or borrow a book from a library(more on that below). The lower security wards also had a small gym and "communal activities" room with a billiard and so on, we didn't.

    Sounds nice? It isn't. It js far worse than prison for most people and besides a few long termers who simply did not want anything to change after so many years absolutely every patient I have seen would have preferred prison

    Why? While superficially the regime in forensic psychiatry sounds much more relaxed it isn't under the surface. Almost half of all patients face measures under direct force (e.g. isolation, forced medication, fixation) within the first 4 months upon being admitted. That is MUCH more than regular prison (afaik their percentage in max sec is 5%).

    Unlike prison it's it's much harder to get drugs in, as patients and visitors are screened much more and, even if you do, you get drug tested regularily (daily on drug rehab wards, weekly as a new entry on others) and due to staff being medical professionals (and there is much more staff per patient) the chance of getting high without anyone noticing is slim. And if you get caught ones liberties are gone, therapy will change,etc.

    For medication it's the other way around: We would monitor very very closely if patient take their medication (up to checking patients mouth with a dental mirror, regular blood tests,etc.) or switch to i.v./i.m. medication. A small percentage (afaik around 2-5%) are also medicated against their will.

    The lack of activities is also an issue: Unlike prison where most people will try to get a job this is not an option in forensic psych. So if you don't have therapy, you don't have much to do and that is something that bothers a lot of people. This is especially valid as the access to media is also much more restricted compared to prison and that is much more individually regulated. In prison everything that is not seen as security risk must be allowed by law in terms of books. That is not the case here - it's the opposite. Everything is forbidden unless it's deemed that it is not impending the therapy goal - makes a big difference and is also a common source of trouble because some people are allowed things others aren't. Another issue is the lack of education options. While I hear that has improved recently back in my day there was not much to do in that regard - while in prison you can regularily get apprenticeship, GED or even distant education uni degree. Overall basically everyone described the boredom as much worse than prison (but to a certain degree this is required for therapy to work). Adding to this is the lack of perspective - in prison you know how long you will be there. Life sentence here is 15 years and then they decide how dangerous you are. Only very few people get preventive custody or "special gravity" which means they get indefinite sentences/prolonged sentences. This is different in forensic psych. You will only get out once you are considered "healed"/sane. That can be in 15 months. Or 15 years. I had an arsonist on my ward who in prison would have had a max sentence of 5 years. He was there for 15 years and I am not sure he will be out by now.

    Last but not least therapy itself is something on its own. People there first and foremost are patients. Any chance of liberties are directly connected to that (unlike prison where "behaving" is enough). So if you don't play along you won't get that TV. Less physical contact upon visitation (e.g. no hug allowed), you won't get in a lower sec. ward or even have supervised trips to the outside. There are ocassional patients who try to trick the staff and manage to play along even though they really are still as sick as ever - but that has become incredibly rare. Generally speaking,though, the average patient will have less liberties than a average prison inmate. And of course therapy itself, even if you play along, is taxing. Very much so for these cases. I had a grown man cry in the fetal position on the floor for hours, another shift had a man trying to cut of his genitals with kids paper scissors (afaik he had a realisation what he has done and why and his sexual desire was a big part of it) or a man who plainly told me "my dad beat and raped me daily. They say the brain damage brought me here. I hate him for not doing it properly so I would be dead".

    So overall: It's not a happy place and it is surely not a easy way out, not "easier" than prison.

    (And as people always think they are clever and claim "yeah I will do this and that and play like I am insane and then get out after 15 months." It doesn't work like that - People working in forensic psych. are highly trained to find these cases and each possible inmate is screened while still in the entry ward or prison. I have yet to see someone who has sucess with that. Additionally: If you do this and get caught your sentence starts back on day 0 under some circumstances)

  • While it's might not be what you might be looking for,but I used to work in a forensic psychiatry (including high security ward) in a central European country.

    What do you want to know?

  • Dude. The bank accounts were closed due to US pressure on the swift system and had nothing to do with the German goverment. Same as the directors of Hateaid were embargoed.

    It would actually a large propaganda win for these organisations if there was even the slightest goverment interference here as the supreme constitutional court has a pretty,well, harsh, opinion on that.

  • Yeah. You are not a nurse.

  • Yeah? The Rhine allows 2500t load and up to 110m long ships, with special permits up to 5000t and 185m.

    10% of all swiss trade and 40% of all hydrocarbons are brought through there...

    So yeah, kind of ocean-going. There are numerous private ships there that are fully ocean going.

  • Ja,und ich meine irgendwo hat mal ein Gericht entschieden,dass diess Fahrten genau das nicht sind.

    Warum? Ich hab keine Ahnung.

  • Das ist egal - Agrardiesel darf ausschließlich für Arbeiten zur Gewinnung pflanzlicher oder tierischer Erzeugnisse durch Bodenbewirtschaftung oder durch mit Bodenbewirtschaftung verbundene Tierhaltung genutzt werden.

    Selbst für den Transport zu einer Abgabestelle oder die Tätigkeit als Lohnunternehmer für einen anderen Landwirt schließt die Nutzung von Agrardiesel aus.

  • Ja. War auch gelinde gesagt angepisst.

    Wen nicht die gesamte Familie vom eigentlichen Patienten an der Haustür gestanden wäre, hätte ich den vermutlich angeschrien,aber... ist ja Weihnachten und die Angehörigen waren nachvollziehbar fertig mit der Welt. (Wobei es tatsächlich erfolgreich war - Patient hat gute Chancen den Mist zu überleben. Aber braucht zu Weihnachten auch niemand.)

  • Macht der eigentlich Rückstellproben wenn er essen verschenkt?

  • ....ich hab es verschrien. Quasi. Livebericht sozusagen.

    Gerade als First Responder (Ersthelfer App) von der Bescherung auf ne Wiederbelebung gerufen worden. Wir haben hier Schnee und es ist sau glatt + bergig.

    Zwar ganz normal geparkt, aber halt nicht an der besten Stelle. Und die Kollegen vom Rettungswagen haben natürlich die Straße zugeparkt.

    Die Rentner müssen natürlich schauen ob sie noch am RTW vorbei kommen über den Bürgersteig(kommt man nicht) und wenden dann halsbrecherisch. Nicht einer...drei in Folge...obwohl sie sehen können,dass es nicht geht.

    Anyway: Als ich gerade zum Auto bin kam mir ein SUV entgegen gekommen. Nur...der wollte mir nicht entgegen kommen. Sondern hat beim Wendeversuch vollkommen die Orientierung und v.a. den Halt verloren. War dann echt nur durch einen beherzten Sprung zu regeln (und auch mein Auto hat er soweit ich sehen konnte verfehlt, hoffe das ist auch unter Tageslicht noch so?)

    Gut das weiter unten viel Platz war.

  • .... Unter anderem in mich. Weil der Rentner denkt "oh,die Vollsperrung gilt nicht" einfach mal über den Bürgersteig fahren und voll Kanne in mich rein. Sehendes Auges.

    ...ich bin in komplett orangen Klamotten unterwegs gewesen und sehe aus wie ne Kreuzung zwischen Grizzly und Verkehrsleitkegel.

    ...Alter.

    • Hat der Weihnachtsmann einen Ansprechpartner in der EU benannt um überhaupt Produkte legal importieren zu dürfen?
    • Wie ist der Arbeitsschutz der Elfen(insb. am Auslieferungstag) geregelt,sind diese entsandt und wie ist ihr Sozialversicherungsstatus? Gab es dafür ein Feststellungsverfahren?
    • Welche BG ist zuständig?
    • Hat der Weihnachtsmann eigentlich Überflugrechte und die notwendigen Zeugnisse um in kontrollierte Lufträume einfliegen zu dürfen?

  • Hehe. In meiner Schweizer Zeit (im Rettungadienst) standen wir mal mit der Ambulanz an der damals Hochwasser führenden Aare (so richtig...mit Bäumen drin).

    Und ums Eck kommen ein paar Typen (imho Iren oder Amerikaner aus Boston), mit Badezeug und fragen uns,ob hier die Flussbadi sei.

    War sie nicht, und...selbst wenn.... Alter.....seit ihr blind? Waren auch nicht davon zu überzeugen es sei eine schlechte Idee, sie seien ja nur einmal hier, etc.. Wir haben dann mal sicherheitshalber der KaPo Bescheid gesagt, nachdem sie nachher nicht gesucht wurden,hat sie entweder niemand vermisst oder sie waren doch noch von ihrem Vorhaben abzubringen.

  • Ja,sind echt super Typen - ich komm selber aus dem Eck (lebe aber seit 20 Jahren nimmer da) und kenn ein paar Leute persönlich (in ein anderen Folge rennt mein ehemaliger Heliausbilder durchs Bild).

    Das Ding ist halt: Die haben alle Bilder im Kopf von Einsätzen wo es schief ging. Und die wirst nimmer los.

    Gobt übrigens noch ein Nord/Ostsee Pendant von der DGzRS bei der ARD.

  • Das geht ganz schnell. Die Leute versteigen sich ins Gelände oder stolpern am Pfad und daneben geht es halt "runter".

    Ich empfehle für reale Beispiele die ARD Doku "In höchster Not",z.B. die Folge 2.

  • Ja, ich kannte den auch eher daher und war ganz verwundert, was den IMSI Catcher angeht.

    Aber einen hab ich noch in Sachen Dual use: Ich war auch schon mal zugegen als durch die Einsatzleitung ein Recce Tornado angefordert wurde - der dann auch tatsächlich kam (damals noch aus Lagerlechfeld),seine Bilder machte und wir 2h später einen Anruf kriegten mit "12 Kühe, 3 Rehe, aber definitiv keine Zielperson". (Der Typ der da dran ging, in unserem Sprachgebrauch S2 genannt war dann so naiv zu fragen ob er die Bilder kriegen kann. Das Gelächter hat man durch den gesamten Stab gehört. Gefolgt von einem ganz sicher nicht)

    (War ne tragische Geschichte... Ein 18 jähriges Pärchen von der Straße abgekommen, aber halt vollkommen unklar wo. Sie hat noch anrufen können,wurde aber während der Notrufabfrage bewusstlos. Ihn hörte man noch ne ganze Weile vor Schmerzen schreien. Aber halt vollkommen unklar wo. Da Grenzgebiet auch keine zuverlässige Peilung möglich. Richtig mies. Auch von Familie und Freunden keine Infos zu kriegen wo die sein könnten. Am Ende leider kein Happy End, sind beide erst Tage später gefunden worden - wir haben de facto im komplett falschen Landkreis gesucht&beide waren wohl vermutlich bereits nach einer halben Stunde tot)

    Tatsächlich geht es da ja eben nicht um den Notrufmissbrauch. Der ist uns grob gesagt vor allem mal egal eines: Egal.

    Du hast zwar am Tag ein paar Hosentaschen Anrufe, ein paar Kleinkinder die das Telefon in die Finger gekriegt haben (immer wieder erheiternd. "Wo ist denn deine Mama oder dein Papa?" "Die Mama macht gerade ein Kaka!") , gelegentlich mal ein paar Grundschulkinder (wobei die meistens so schlecht Lügen,dass du es auch rechtzeitig mit kriegst.Und dann weinen wenn man ihnen erklärt, was Phase ist), aber die gehen eher im Grundrauschen unter. Die meisten krassen Fälle von "Missbrauch" waren eigentlich immer krass psychisch kranke Menschen die im Rahmen ihrer Erkrankung halt wirklich nicht mehr in dieser Realität waren. (Aber ja, war bei uns am Dorf auch ähnlich. V.a. war der Lehrer auch bei der Feuerwehr. Das wäre sogar noch schlimmer gewesen)

    Die meiste Arbeit machen ja eher Leute die anrufen die gerade so viel haben,dass du was schicken musst. Die ganze Technik ist vor allem dazu da im Notfall Zeit zu sparen bzw. überhaupt welche schicken zu können. Denn das ist ja das eigentliche Ziel.

    Edit: Noch was in Sachen Dual Use aus der Mottenkiste. Das war nun auch wirklich lange vor meiner Zeit: https://www.austrianwings.info/2022/01/der-fall-jessica-wie-ein-lockheed-starfighter-ein-lebensrettendes-medikament-brachte/

  • DACH - Deutschsprachige Community für Deutschland, Österreich, Schweiz @feddit.org

    Patienten erreichen Kliniken sogar zu schnell - Warum die Klinikreform nicht verwässrt werden darf

    www.sueddeutsche.de /politik/krankenhausreform-warken-kabinett-li.3320374
  • DACH - Deutschsprachige Community für Deutschland, Österreich, Schweiz @feddit.org

    Ersthelfer Apps - Rettet das Leben eurer Nachbarn!

    rettungslandschaft.steiger-stiftung.de /ersthelfer-in-deutschland/
  • DACH - Deutschsprachige Community für Deutschland, Österreich, Schweiz @feddit.org

    Report Mainz: Ausgeliefert -Die Macht der Chefärzte

    www.ardmediathek.de /tv-programm/68512d1741dad73eddf80b8b
  • Selfhosted @lemmy.world

    Public vs. Private synched photo management

  • DACH - Deutschsprachige Community für Deutschland, Österreich, Schweiz @feddit.org

    Hamburg: Brand im Marienkrankenhaus - 3 Tote, 50 Verletzte

    www.tagesschau.de /inland/gesellschaft/hamburg-krankenhaus-brand-100.html
  • DACH - Deutschsprachige Community für Deutschland, Österreich, Schweiz @feddit.org

    Sabotage an Seilbahn in Oberstdorf - Neonazi in Verdacht

    www.sueddeutsche.de /bayern/sabotageakte-oberstdorf-bergbahnen-belohnung-li.3214507
  • 3DPrinting @lemmy.world

    Current legal position of European Bambu Lab customers

  • 3DPrinting @lemmy.world

    Which filament manufacturers provide config files?

  • Mildly Interesting @lemmy.world

    In 1994 a surgeon cut himself during a cancer operation and "infected" himself with the cancer

    www.nejm.org /doi/full/10.1056/NEJM199611143352004
  • Selfhosted @lemmy.world

    TTeck (Proxmox Helper Scripts) has passed away. R.I.P.

    github.com /community-scripts/ProxmoxVE/discussions/237